maanantai 12. joulukuuta 2016

Hääperinteet; Jotain vanhaa

Tänään ei ole sunnuntai, mutta sunnuntain perinnepostaus tulee tuutista nyt maanantaina. 

Jotain vanhaa. Jotain vanhaa morsiamen asussa kuuluu olla sellaista, joita ei ole hankittu häitä varten. Jotain vanhaa symboloi vanhoja perhesiteitä ja aikaa ennen avioliittoa. Siksi minä halusin, että minun jotain vanhaa on ajalta ennen O:a

Eniten haluaisin minun jotain vanhaa olevan mammalta ja pappalta kahdeksanvuotislahjaksi saamani kello. Tämä kello jäi viimeiseksi syntymäpäivälahjaksi, jonka mamma oli mukana minulle antamassa, ja on näin ollen äärettömän tärkeä. 
Kello ei vaan sovi hääpukeutumiseen, harmi vain vaikka kyseinen kello on hyvin siro ja kaunis. Ainoa miinuspuoli, että se on keltakultainen, ja minulla ei ole mitään muuta keltakultaista, kaikki asusteet ovat hopeisia tai valkokultaisia. 
Ja mulle päivä ilman kelloa tulee olemaan täyttä tuskaa! Mulla on kello lähes koko ajan ranteessa, ja jos se joskusunohtuukin kotiin, vilkuilen koko päivän tyhmänä rannettani. 




Todennäköisesti jotain vanhaa asusteeksi päättyy mun vanhojen tansseihin hommaamat korvakorut, joita en sillon käyttänytkään.

Korvikset on hopeat, ja mulla on jostain kumman syystä alkanut hopeakorut ärsyttämään korvareikijä, joten toivotaan että noiden käyttö on mahdollista hääpäivänä. :)


Mitä vanhaa teidän asustuksesta löytyy?

Ei kommentteja: