torstai 5. tammikuuta 2017

Voihan polttarit


Mun Facebookkin pamahti joulukuussa, eräs kaunis päivä kutsu hääbloggaajien ja -toimittajien polttarimatkalle Tallinnaan. Hetken aikaa pyörittelin viestiä, kerroin siitä kaasolle ja parille kaverille sekä tietenkin O:lle. Kaikki olivat sitä mieltä, että totta ka menen, mitä edes mietin! Olin itse aluksi vähän peloissani. Minä, vieraassa paikassa vieraiden ihmisten kanssa. Apua. Yritin selittää, että eihän siitä nyt mitään tule t: ujo ja hiljainen Laura.
Mun käskettiin pitää suu supussa ja ilmoittautua, ja niinhän tein.

Mä, ketä vihaan yllätyksiä. En voi sietää, etten tiedä mitä mun pään menoksi on luvassa. 

Noh, jäin kauhulla odottamaan mitä pakkauslista sisältää ja mitä meille etukäteen kerrotaan asiasta.



Joulun jälkeen istuin työterveyslääkärin odotus aulassa kamala flunssa päällänsä, kunnes sähköposti kertoi tutun bling-äänen. Ohjelma, ja pakkauslista tulivat. Pakko myöntää, että luin listan läpi tajuamatta flunssassa yhtään mistään yhtään mitään. 

Vasta tämä viikko sai ajatukseni selkeytymään asian suhteen. Ja tajuamaan sen, että se on oikeesti NYT viikonloppuna! Torstaina. Eikä perjantaina.




Polttareiden teemana meillä on polttarit Tallinnassa säästäen & panostaen.
 

Ei kun ensin tutkimaan mitenkä sinne isolle kirkolle pääsisi? 

Bussiliput -chek. Ja suoraan satamaan, bingo! Mä en talvella VR:ään luota.

Passi ja hammasharja



Sitten siihen pakkauslistaan.

  • Passi - chek
  • uima-asu - chek
  • lämpimät sukat ja hanskat -chek. Mutta hei, siellä on oikeasti miljoona astetta pakkasta?! T:vilukissa 
  • Bling-bling mekko - chek! Saan hyötykäyttää  pikkujoulumekkoa muutenkin kun pikkujouluna, wipii
  • korkokantakengät - Myönnän tämä aiheutti minussa pientä hilpeyttä. Kenkämyyjän oli pakko turvautua googlen kuvahakuun. Ihan tavis korkkarit -chek
  • Smart casuall "jotain sinistä" mmmm.... Tuskaaaaaaaaa. Jooo - chek
  • "jotain sinistä"



Dress codet:issa oli casuallista uima-asuun, ja niin kun O heti varotti tässä pitää vissiin luopua omista villahousuistaankin keskellä kovimpia pakkasia. HYRRRRR.



Tutustu ennakkoon:

Kikka - Apinamies!

No nyt pomppas! Mulle nousee kaikki karvat pystyyn. Helpottaa siis sitä sheivausta. Jos saan jonkun oksennus-refleksin niin tiedoksi vaan kaikille, että olen vihannut ko. kappaletta noin 20 vuotta. Mut lukittiin pienenä autoon ja pakotettiin kuuntelemaan ko. biisiä.

Paula Koivuniemi - Aikuinen nainen.  -Piece of cake! Mitä kävelevä jukebox ei osaisi?



Matkalaukkuun pakattava. Matka-arkkuun siis? Mä ajattelin ottaa mukaan pienen söpön cabin size laukun, tota tavaramäärää ja kaikkia oheiskrääsää, mm meikit, suoristusrauta, muut vaatteet, hygieniakamat.... Miljoona lämmintä paitaa. Arght. Mä oon pulassa. Kello on kohta torstai ja täällä kirjottelen kaikessa rauhassa tätä. Laukut kököttää nurkassa, ja mietin lähinnä minkä kameran otan, ja ottaisiko sitä läppärin, vai pärjäänkö tabletilla. Vai otanko mitään. Eikä kukaan pakkaa noita mun puolesta.

Välillä tykkään muistuttaa discopalloa



Ja sitten tämä pahuksen flunssa! Hyvä, että jaksan töissä käydä ja pitäisi pari päivää "rellestää" Arght. Tarpeeksi vaan Buranaa messiin, niin hyvä tulee. 



Ehkä mä tästä menenkin pakkailemaan, ja odottamaan huomista. Ja juon kuumaa, ja toivon jonkin sortin ihme parantumista.

Kaasokin antoi mulle tehtävän, etten panikoisi niin kamalasti. Mun pitäisi kuulemma listata ihmiset, ketkä sitten haluan mukaan niihin oikeisiin polttareihin.



Mut JÄIKS! Menen huomenna elämäni ensimmäisiin polttareihin.

Ja koko tämä postaus vaan, koska en tiedä mitä odotan! Olen kauhuissani! Ja hyvin innoissani!

ps. Kuvia tulossa varmasti ainakin Instagramiin, ja snäppäilläkkin saatan. Jos yhtään kiinnostaa, sivulta löytyy linkki instagramiin. :) 

pps. O on kade, koska mä pääsen Silja Euroopalle! 

Jos haluat muuten seurata meidän matkaa, kannattaa muutenkin laittaa seurantaan instagramissa hästägit

#tallinksilja
#tallink
#siljaeuropa
#tallinkspa
#pressprdoro
#polttarit
#visittallin

Ei kommentteja: